IMBRA FSR Hajómodell Szakág 2022. évi Fejlesztési Terve

Pályázat neve: 
IMBRA FSR Hajómodell Szakág 2022. évi Fejlesztési Terve
Pályázat státusza: 
Befogadott
Pénzügyi adatok
Igényelt összeg: 
3292000 Forint
Önrész: 
753000 Forint
Teljes költség: 
4045000.00
Önrész aránya: 
18.62%
Projekt dátumok
Kezdő időpont: 
2022. 03. 01.
Záró dátum: 
2022. 09. 11.
Ütemezés: 
7

IMBRA FSR Hajómodell Szakág 2022. évi Szakági Fejlesztési Terve

Szakágvezető: Berta András

Becsült aktív taglétszám (a 2021. évi bajnokságban résztvevő versenyzők száma): 44 

Becsült összes taglétszám: (elmúlt 5 év összes versenyzői létszáma): 50

Tervezett aktív létszám 2022 végén: 45

Szakmai Szakértői Bizottság tagjai: Angel Tamás, Kapócs Tibor, Berta András

Szakághoz tartozó kategóriák: IMBRA (Naviga FSR) 3,5, 7,5, 15, 27, 35

Igényelt költségvetés: 

Teljes költségvetés: 4 045 000 Ft

Igényelt támogatás: 3 292 000 Ft

Önrész: 753 000 Ft

A költségvetés részletezése ld. lentebb, a költségvetési táblázat excel formátumban mellékelve.

Szakmai Szakértői Bizottság:

Éves szakmai feladatai:

A szakág működésével és fejlesztésével kapcsolatos fontosabb döntések során folyamatos konzultáció a szakágvezetővel. Az utánpótlásnevelés segítése. A szakág működésének dokumentálása, tartalomgyártási szerkesztőségi munka koordinálása (írott és audiovizuális anyagok készítése minél több szerkesztő - versenyző vagy kísérő - bevonásával).

Média feladatok:

FB adminisztráció: Berta András

Web adminisztráció: Kapócs Tibor

Tartalomkészítés szakmai felügyelete: Angel Tamás, Kapócs Tibor, Berta András

Bíró képzés:

Az elmúlt évek oktatási és vizsgáztatási rendszerének köszönhetően a szakág jelenleg összesen 13 IMBRA liszenszes bíróval rendelkezik. Ezt a nagyobb létszámot elsősorban a 2017. évi hazai rendezésű Európa Bajnokság indokolta, de a bajnoki fordulók lebonyolítását is segíti.

Szakmai fejlődés:

2022. évi szakági közgyűlés

Célja: a 2021. évi szezon értékelése, a 2022. év tervezése, új projektek, innovációk és célok megvitatása, a 2022. évi VB-re való felkészülés megalapozása, a frissített nemzetközi szabályzattal kapcsolatos továbbképzés

Előadó: Berta András (szakágvezető)

Résztvevők várható létszáma: 35

Médiamegjelenés módja: web (jegyzőkönyv), facebook (képek, rövid beszámoló)

Költségek: terembérlet, catering, kb. 60.000 Ft

Igényelt támogatás: 48.000 Ft

Edzés, felkészülés: 

Válogatott edzőtábor

Időpont: 2022. július 30. Kishantos (szervezés alatt, az időpont még egyeztetés alatt)

Célja: Az augusztusi lengyelországi világbajnokságra való közös felkészülés

Vezeti: Berta András (szakágvezető), Csikós Ádám (Poseidon SE - házigazda)

Eszközigény:

A szakág eredményes működéséhez szükséges eszközök felsorolása, egyéni és közösségi egyaránt.

1. Kishantos - starthely bővítése

Célja: meglévő starthely bővítése nemzetközi versenyek megtartása céljából

Felhasználói kör: Poseidon SE, hazai és nemzetközi mezőny

Várható élettartam: 10 év

Becsült költség: 895.000 Ft

Igényelt támogatás: 716.000 Ft

2. Kishantos - új mentőcsónak

Célja: nemzetközi versenyek lebonyolítása és folyamatos felkészülési lehetőség biztosítása érdekében egy új mentőcsónak beszerzése

Felhasználói kör: Poseidon SE, hazai és nemzetközi mezőny

Várható élettartam: 10 év

Becsült költség: 350.000 Ft 

Igényelt támogatás: 280.000 Ft

3. Kishantos startóra

Célja: start és futamidő ledes kijelzése erre a célre fejlesztett, akkuról működő órával

Felhasználói kör: Poseidon SE, hazai és nemzetközi mezőny

Várható élettartam: 10 év

Becsült költség 70.000 Ft

Igényelt támogatás: 56.000 Ft

4. Nagykanizsa startóra (FSR és M szekció)

Célja: start és futamidő ledes kijelzése erre a célre fejlesztett, akkuról működő órával

Felhasználói kör: Canissa ME, hazai és nemzetközi mezőny (FSR és M szekció egyaránt)

Várható élettartam: 10 év

Becsült költség 70.000 Ft

Igényelt támogatás: 56.000 Ft

5. Nagykanizsa hajófogó háló

Célja: partvonal védelme elszabadult hajók ellen

Felhasználói kör: Canissa ME, hazai és nemzetközi mezőny (FSR és M szekció egyaránt)

Várható élettartam: 10 év

Becsült költség 300.000 Ft

Igényelt támogatás: 240.000 Ft

6. Csongrád startóra

Célja: start és futamidő ledes kijelzése erre a célre fejlesztett, akkuról működő órával

Felhasználói kör: Csongrádi RMTSE, hazai és nemzetközi mezőny

Várható élettartam: 10 év

Becsült költség 70.000 Ft

Igényelt támogatás: 56.000 Ft

7. Csongrád hajótartó állvány mentőcsónakba

Célja: a mentőcsónak hajótartó állvánnyal történő felszerelése több hajó biztonságosabb mentése érdekében

Felhasználói kör: Csongrádi RMTSE, hazai és nemzetközi mezőny

Várható élettartam: 10 év

Becsült költség: 30.000 Ft

Igényelt támogatás: 24.000 Ft

8. Baja - új starthely kialakítása (február közepéig kérdőjeles)

Célja: új helyszínként a bajai Tíztó bevonása a bajnokságba, az ehhez szükséges starthely kialakítása

Felhasználói kör: RCME Baja, hazai és nemzetközi mezőny

Várható élettartam: 10 év

Becsült költség: 1.200.000 Ft

Igényelt támogatás: 960.000 Ft

9. Mád - mentőcsónak (február közepéig kérdőjeles)

Célja: hazai verseny lebonyolítására érdekében egy új mentőcsónak beszerzése

Felhasználói kör: Sárospataki Modelező Klub, hazai mezőny

Várható élettartam: 10 év

Becsült költség: 350.000 Ft

Igényelt támogatás: 280.000 Ft

VB költségek:

A 2022. évben a lengyelországi Konopiskában rendezik az iMBRA VB-t. A felkészülést, technikai háttér megteremtését, utazást, szállást a versenyzők saját költségen vállalják, ugyanakkor arra kérjük a szövetséget, hogy a nevezési díjakat sját költségvetéséből fedezze. Ennek várható részletezése: 

19 felnőtt versenyző nevezési díja (35 EUR/fő): 665 EUR

4 ifjúsági versenyző nevezési díja (20 EUR/fő): 80 EUR

Összesen: 745 EUR (kb. 280.000 Ft)

Válogatott pólók gyártatása (50 póló): kb. 120.000 Ft

Ifjúsági versenyzők kiemelt támogatása (útköltség - 650km 2 autóval -, szállás):

4 versenyző: kb. 250.000 Ft

Utánpótlás program:

Felelős: Berta András (szakágvezető)

Toborzási módszer és célközönség: 

Az FSR egyszerre támaszt nagyon magas szakmai követelményeket és a saját fejlesztés igényét. Ezek a modellek jellemzően boltban nem kaphatóak, ugyanakkor a megépítésük és üzemben tartásuk nagyon komplex feladat. Emiatt az ifjúsági versenyzők esetében nagyon szűk a merítési kör, leginkább családon belül tud öröklődni a sportág szeretete.  Ezt felismerve a szakág vezetése számára a felnőtt korú új beszállók és a korábban inaktívvá vált versenyzők aktiválása laglább annyira fontos cél, mint az ifjúságiak támogatása.

A program részletes ismertetése:

    • ifjúsági versenyzők szakmai támogatása (fejlesztési tanácsokkal, élversenyzők korábbi modelljeivel, vezetéstechnikai tanácsokkal), 
    • ifjúsági versenyzők versenyzésének anyagi támogatása (csökkentett nevezési díjak a hazai bajnoki fordulókon, lehetőség szerint szállás és útiköltség támogatás a nemzetközi versenyeken), 
    • E-Stock utánpótlás program kialakítása
    • Stock 3,5 kategória folytatása (hogy ne csak a fiatalok, hanem a felnőttként beszállók is könnyebben juthassanak elismeréshez)
    • Versenyhelyszínek diverzifikálása (új helyszínek bevonása, hogy minél több régióban legyenek versenyek)
    • A magyar bajnokságot megnyitottuk a nemzetközi résztvevők előtt, ezáltal a régió messze legerősebb bajnokságát tudjuk megrendezni, amely nemzetközi összehasonlításban is ott van a top 5-ben.

Várható eredmény:

Az FSR hi-tech jellege miatt nem lehet valós cél, hogy markánsan növeljük a versenyzők számát. Ugyanakkor - főleg a nemzetközi tapasztalatok ismeretében - már azt is komoly sikernek éljük meg, hogy az elmúlt évtizedben szinten tartottuk az aktív versenyzőink létszámát, ráadásul új versenyhelyszíneket is sikerült bevonnunk. 

Kockázatelemzés (SWOT analízis)

A szakág fejlesztésének rövid elemzése a kockázatok és lehetőségek szempontjából.

Erősségek:  

Az MMSZ egyik legeredményesebb szakága, a régió legerősebb nemzeti bajnokságának szervezője, a résztvevő klubok és versenyzők felelősségteljesek

Gyengeségek:

A magas műszaki színvonal és az alapvetően saját gyártású modellek kombinációja miatt  nagyon nehéz belépési pontot találni

Lehetőségek: 

Az ifjúsági versenyzők kiemelt támogatása, valamint a Stock értékelés bevezetése segíti az új beszállókat, ráadásul jobb médiajelenléttel akár más szakágakból is át tudnánk csábítani versenyzőket

Veszélyek: 

A mezőny átlagéletkora alapvetően növekszik (nem csak nálunk, nemzetközi szinten is). Célunk ennek ellensúlyozása.

Készrejelentés módja: