IMBRA FSR Hajómodell Szakág 2022. évi Szakági Fejlesztési Terve
Szakágvezető: Berta András
Becsült aktív taglétszám (a 2021. évi bajnokságban résztvevő versenyzők száma): 44
Becsült összes taglétszám: (elmúlt 5 év összes versenyzői létszáma): 50
Tervezett aktív létszám 2022 végén: 45
Szakmai Szakértői Bizottság tagjai: Angel Tamás, Kapócs Tibor, Berta András
Szakághoz tartozó kategóriák: IMBRA (Naviga FSR) 3,5, 7,5, 15, 27, 35
Igényelt költségvetés:
Teljes költségvetés: 4 045 000 Ft
Igényelt támogatás: 3 292 000 Ft
Önrész: 753 000 Ft
A költségvetés részletezése ld. lentebb, a költségvetési táblázat excel formátumban mellékelve.
Szakmai Szakértői Bizottság:
Éves szakmai feladatai:
A szakág működésével és fejlesztésével kapcsolatos fontosabb döntések során folyamatos konzultáció a szakágvezetővel. Az utánpótlásnevelés segítése. A szakág működésének dokumentálása, tartalomgyártási szerkesztőségi munka koordinálása (írott és audiovizuális anyagok készítése minél több szerkesztő - versenyző vagy kísérő - bevonásával).
Média feladatok:
FB adminisztráció: Berta András
Web adminisztráció: Kapócs Tibor
Tartalomkészítés szakmai felügyelete: Angel Tamás, Kapócs Tibor, Berta András
Bíró képzés:
Az elmúlt évek oktatási és vizsgáztatási rendszerének köszönhetően a szakág jelenleg összesen 13 IMBRA liszenszes bíróval rendelkezik. Ezt a nagyobb létszámot elsősorban a 2017. évi hazai rendezésű Európa Bajnokság indokolta, de a bajnoki fordulók lebonyolítását is segíti.
Szakmai fejlődés:
2022. évi szakági közgyűlés
Célja: a 2021. évi szezon értékelése, a 2022. év tervezése, új projektek, innovációk és célok megvitatása, a 2022. évi VB-re való felkészülés megalapozása, a frissített nemzetközi szabályzattal kapcsolatos továbbképzés
Előadó: Berta András (szakágvezető)
Résztvevők várható létszáma: 35
Médiamegjelenés módja: web (jegyzőkönyv), facebook (képek, rövid beszámoló)
Költségek: terembérlet, catering, kb. 60.000 Ft
Igényelt támogatás: 48.000 Ft
Edzés, felkészülés:
Válogatott edzőtábor
Időpont: 2022. július 30. Kishantos (szervezés alatt, az időpont még egyeztetés alatt)
Célja: Az augusztusi lengyelországi világbajnokságra való közös felkészülés
Vezeti: Berta András (szakágvezető), Csikós Ádám (Poseidon SE - házigazda)
Eszközigény:
A szakág eredményes működéséhez szükséges eszközök felsorolása, egyéni és közösségi egyaránt.
1. Kishantos - starthely bővítése
Célja: meglévő starthely bővítése nemzetközi versenyek megtartása céljából
Felhasználói kör: Poseidon SE, hazai és nemzetközi mezőny
Várható élettartam: 10 év
Becsült költség: 895.000 Ft
Igényelt támogatás: 716.000 Ft
2. Kishantos - új mentőcsónak
Célja: nemzetközi versenyek lebonyolítása és folyamatos felkészülési lehetőség biztosítása érdekében egy új mentőcsónak beszerzése
Felhasználói kör: Poseidon SE, hazai és nemzetközi mezőny
Várható élettartam: 10 év
Becsült költség: 350.000 Ft
Igényelt támogatás: 280.000 Ft
3. Kishantos startóra
Célja: start és futamidő ledes kijelzése erre a célre fejlesztett, akkuról működő órával
Felhasználói kör: Poseidon SE, hazai és nemzetközi mezőny
Várható élettartam: 10 év
Becsült költség 70.000 Ft
Igényelt támogatás: 56.000 Ft
4. Nagykanizsa startóra (FSR és M szekció)
Célja: start és futamidő ledes kijelzése erre a célre fejlesztett, akkuról működő órával
Felhasználói kör: Canissa ME, hazai és nemzetközi mezőny (FSR és M szekció egyaránt)
Várható élettartam: 10 év
Becsült költség 70.000 Ft
Igényelt támogatás: 56.000 Ft
5. Nagykanizsa hajófogó háló
Célja: partvonal védelme elszabadult hajók ellen
Felhasználói kör: Canissa ME, hazai és nemzetközi mezőny (FSR és M szekció egyaránt)
Várható élettartam: 10 év
Becsült költség 300.000 Ft
Igényelt támogatás: 240.000 Ft
6. Csongrád startóra
Célja: start és futamidő ledes kijelzése erre a célre fejlesztett, akkuról működő órával
Felhasználói kör: Csongrádi RMTSE, hazai és nemzetközi mezőny
Várható élettartam: 10 év
Becsült költség 70.000 Ft
Igényelt támogatás: 56.000 Ft
7. Csongrád hajótartó állvány mentőcsónakba
Célja: a mentőcsónak hajótartó állvánnyal történő felszerelése több hajó biztonságosabb mentése érdekében
Felhasználói kör: Csongrádi RMTSE, hazai és nemzetközi mezőny
Várható élettartam: 10 év
Becsült költség: 30.000 Ft
Igényelt támogatás: 24.000 Ft
8. Baja - új starthely kialakítása (február közepéig kérdőjeles)
Célja: új helyszínként a bajai Tíztó bevonása a bajnokságba, az ehhez szükséges starthely kialakítása
Felhasználói kör: RCME Baja, hazai és nemzetközi mezőny
Várható élettartam: 10 év
Becsült költség: 1.200.000 Ft
Igényelt támogatás: 960.000 Ft
9. Mád - mentőcsónak (február közepéig kérdőjeles)
Célja: hazai verseny lebonyolítására érdekében egy új mentőcsónak beszerzése
Felhasználói kör: Sárospataki Modelező Klub, hazai mezőny
Várható élettartam: 10 év
Becsült költség: 350.000 Ft
Igényelt támogatás: 280.000 Ft
VB költségek:
A 2022. évben a lengyelországi Konopiskában rendezik az iMBRA VB-t. A felkészülést, technikai háttér megteremtését, utazást, szállást a versenyzők saját költségen vállalják, ugyanakkor arra kérjük a szövetséget, hogy a nevezési díjakat sját költségvetéséből fedezze. Ennek várható részletezése:
19 felnőtt versenyző nevezési díja (35 EUR/fő): 665 EUR
4 ifjúsági versenyző nevezési díja (20 EUR/fő): 80 EUR
Összesen: 745 EUR (kb. 280.000 Ft)
Válogatott pólók gyártatása (50 póló): kb. 120.000 Ft
Ifjúsági versenyzők kiemelt támogatása (útköltség - 650km 2 autóval -, szállás):
4 versenyző: kb. 250.000 Ft
Utánpótlás program:
Felelős: Berta András (szakágvezető)
Toborzási módszer és célközönség:
Az FSR egyszerre támaszt nagyon magas szakmai követelményeket és a saját fejlesztés igényét. Ezek a modellek jellemzően boltban nem kaphatóak, ugyanakkor a megépítésük és üzemben tartásuk nagyon komplex feladat. Emiatt az ifjúsági versenyzők esetében nagyon szűk a merítési kör, leginkább családon belül tud öröklődni a sportág szeretete. Ezt felismerve a szakág vezetése számára a felnőtt korú új beszállók és a korábban inaktívvá vált versenyzők aktiválása laglább annyira fontos cél, mint az ifjúságiak támogatása.
A program részletes ismertetése:
- ifjúsági versenyzők szakmai támogatása (fejlesztési tanácsokkal, élversenyzők korábbi modelljeivel, vezetéstechnikai tanácsokkal),
- ifjúsági versenyzők versenyzésének anyagi támogatása (csökkentett nevezési díjak a hazai bajnoki fordulókon, lehetőség szerint szállás és útiköltség támogatás a nemzetközi versenyeken),
- E-Stock utánpótlás program kialakítása
- Stock 3,5 kategória folytatása (hogy ne csak a fiatalok, hanem a felnőttként beszállók is könnyebben juthassanak elismeréshez)
- Versenyhelyszínek diverzifikálása (új helyszínek bevonása, hogy minél több régióban legyenek versenyek)
- A magyar bajnokságot megnyitottuk a nemzetközi résztvevők előtt, ezáltal a régió messze legerősebb bajnokságát tudjuk megrendezni, amely nemzetközi összehasonlításban is ott van a top 5-ben.
Várható eredmény:
Az FSR hi-tech jellege miatt nem lehet valós cél, hogy markánsan növeljük a versenyzők számát. Ugyanakkor - főleg a nemzetközi tapasztalatok ismeretében - már azt is komoly sikernek éljük meg, hogy az elmúlt évtizedben szinten tartottuk az aktív versenyzőink létszámát, ráadásul új versenyhelyszíneket is sikerült bevonnunk.
Kockázatelemzés (SWOT analízis)
A szakág fejlesztésének rövid elemzése a kockázatok és lehetőségek szempontjából.
Erősségek:
Az MMSZ egyik legeredményesebb szakága, a régió legerősebb nemzeti bajnokságának szervezője, a résztvevő klubok és versenyzők felelősségteljesek
Gyengeségek:
A magas műszaki színvonal és az alapvetően saját gyártású modellek kombinációja miatt nagyon nehéz belépési pontot találni
Lehetőségek:
Az ifjúsági versenyzők kiemelt támogatása, valamint a Stock értékelés bevezetése segíti az új beszállókat, ráadásul jobb médiajelenléttel akár más szakágakból is át tudnánk csábítani versenyzőket
Veszélyek:
A mezőny átlagéletkora alapvetően növekszik (nem csak nálunk, nemzetközi szinten is). Célunk ennek ellensúlyozása.